Ahhhh i absolutely love my new therapist! - The Happy Place - Forums and Community

Jump to content


About MPA

MPA is a site dedicated to the support or recovery of those suffering from eating disorders or body dysmorphic disorders. Please be sensitive to this fact when creating an account and contributing to the board.


Photo

Ahhhh i absolutely love my new therapist!


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Flora039

Flora039

    fucking whora

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 834 posts
  • LocationBelgium (:

Posted 13 November 2020 - 11:54 PM

She actually seems to put in a lot of effort to make a recovery 'strategy' and came up with a whole ass scheme with my personal reason how i fell into my ed and reasons for why the cycle keeps going. Now the coming sessions we're gonna try to make those reasons go away (at least the ones where it's possible for them to go away) so that when we actually start minimizing the ed behaviours the chances of relapsing will be way more slim!
lol okay ik that might be what they're supposed to do but my former therapist did none of that stuff lmao she just asked me how i was doing and then that was that.

She is also absolutely amazing at not judging me (even when i have to fill in that i've purged over 60 times the past 4 week lol) and legit makes me feel hopeful like dang i might actually recover one day ! Heck she almost makes me thankful for having an ed so i can truly discover my identity and who i am as a person (and how to turn my personality traits into something positive ykyk)

Argh girl ily <3333333

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
  • AndThen, Cymmetry, aac and 11 others like this

nU14Dpl.png


#2 bratbaby

bratbaby

    empty-eyed villain

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 27279 posts
  • Locationin hell on pink heelys

Posted 24 November 2020 - 06:57 PM

i love that for you, happy to hear it's going well !!
  • Daniel4754 and Flora039 like this

(ꈍᴗꈍ) lexie ❘ 17.1 ❘ 5'4 (ꈍᴗꈍ)

 

original.gif

 

 

character is how you treat those who can do nothing for you.

 

・゚゚・。 ♡ 。・゚゚・


#3 slimtwig

slimtwig

    Advanced Warrior

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPip
  • 247 posts

Posted 01 December 2020 - 03:39 AM

this is the best shit i read all day
  • Flora039 likes this

#4 Flora039

Flora039

    fucking whora

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 834 posts
  • LocationBelgium (:

Posted 03 December 2020 - 12:46 PM

i love that for you, happy to hear it's going well !!

Same! Thanks <3

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
  • bratbaby likes this

nU14Dpl.png


#5 Daniel4754

Daniel4754

    Advanced Sage

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1475 posts
  • LocationTennessee

Posted 03 December 2020 - 08:01 PM

I hope that you are able to make great progress! I wish that I had a therapist like that. :)
  • bratbaby and Flora039 like this
SW: 348CW: 326 GW: 200MyFitnessPal: Daniel8746

#6 Flora039

Flora039

    fucking whora

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 834 posts
  • LocationBelgium (:

Posted 08 December 2020 - 09:51 AM

I hope that you are able to make great progress! I wish that I had a therapist like that. :)

Haha yea i hope so too , and i hope you'll be able to find someone like her.

I'm only going to her as a way to still get help while waiting for more intense treatment but i honestly have more faith in her than in the program i'm waiting for lol

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
  • AndThen and Daniel4754 like this

nU14Dpl.png


#7 AlyciaJayne

AlyciaJayne

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 09 December 2020 - 05:56 AM

This is worth so so much and I’m really happy for you! Also a bit jealous lol, I recently found a therapist who I felt super comfortable with even in the first session and he put me on a waiting list for the next 1 1/2 - 2 years rip
  • Flora039 likes this

#8 Flora039

Flora039

    fucking whora

  • Accountability access
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 834 posts
  • LocationBelgium (:

Posted 09 December 2020 - 06:25 AM

This is worth so so much and I’m really happy for you! Also a bit jealous lol, I recently found a therapist who I felt super comfortable with even in the first session and he put me on a waiting list for the next 1 1/2 - 2 years rip

Wow that long? I thought 6 months was long, i'm so sorry

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 Lite met Tapatalk
  • AlyciaJayne likes this

nU14Dpl.png


#9 AlyciaJayne

AlyciaJayne

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 18 posts

Posted 09 December 2020 - 06:52 AM

Unfortunately that’s pretty normal in Germany, we have a shitty system. But it’s great that you found someone, it’s so hard to find a competent, caring therapist that you actually click with.
  • Flora039 likes this

#10 eatingminitillimskinny

eatingminitillimskinny

    Warrior

  • Accountability access
  • PipPipPipPip
  • 137 posts

Posted 09 December 2020 - 01:52 PM

ahhh I’m so happy for you. It’s disheartening to see all the people who’ve been turned away from therapists and this experience just makes my heart happy!


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Flora039 likes this

#11 shinjuku_kami

shinjuku_kami

    Advanced Member

  • Accountability access
  • PipPipPip
  • 62 posts

Posted 16 December 2020 - 07:47 PM

this is so great to hear!! finding a good therapist is always a great experience.


  • Flora039 likes this


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users